Склад із ручним обслуговуванням вантажу може бути ефективною складовою бізнес-процесу, або ж головним болем. Все залежить від багатьох чинників, основні з яких — правильність вибору принципу складування й відбору та відповідність складу особливостям вантажу. Особливу увагу слід приділити процесу відбору товару (“пікінгу”). У логістичних центрах це питання має найбільш критичний характер. Для оцінки потреби у тому чи

іншому методі підбору вантажу, компанії-оператору розподільчого центру чи ліцензійного складу слід провести детальний аналіз технологічного процесу із залученням системного інтегратора, оскільки універсального та найкращого методу підбору не існує. Є лише ті, які найкраще підходять для окремо взятого складу чи розподільчого центру. Нижче описані три основні принципи відбору вантажу.

Вантаж до оператора

Коли йдеться про ефективний підбір і дефіцит часу для пошуку відповідної полиці, автоматизована привідна система принципу “вантаж до оператора” найкраще радить із цією задачею. Також непотрібно організовувати розкладку товару на полицях за їх оборотністю, оскільки фіксованого розміщення полиць не може бути і всі вони доступні в приблизно однаковий проміжок часу. Окрім вищезгаданого, оператор економить час відбору, залишаючись на одному місці замість пересування між секціями і рівнями у пошуках потрібної одиниці вантажу. Також це рішення найкраще застосовувати, якщо асортимент вантажу великий і часто змінюється. Серед недоліків слід виділити високу вартість виконання і неможливість розширення в разі суттєвого розширення асортименту вантажу. Однак останню задачу можна частково вирішити шляхом встановлення звичайних поличкових стелажів близько місця підбору. Прикладом стелажів типу “вантаж до оператора” є карусельний стелаж (вертикальний або горизонтальний), стелаж з рейковим краном (AS/RS), а також стелаж із застосуванням вертикальних ліфтів.


Оператор до вантажу


Для забезпечення принципу “оператор до вантажу” важливим чинником є прямий доступ до всіх комірок складу. Стелажі, які застосовуються, здебільшого відкриті (крім окремих випадків) традиційного поличкового типу. Також, важливою є організація розміщення різних груп та видів вантажу за їх оборотністю та таким чином, щоб пошук був найбільш простим та швидким. Так, найбільш використовувані одиниці вантажу повинні бути розміщені на середньому рівні для швидкого доступу. Основними перевагами принципу “оператор до вантажу”, звісно, є мала вартість встановленя та можливість розширення. Однак, для обслуговування вантажу може знадобитися більше рук, ніж у випадку із складом типу “вантаж до оператора”, а відповідно й збільшаться витрати. Для ефективної роботи і усунення помилок використовують різні системи автоматизації, такі як відбір за світло (pick-to-light), за голосом (pick-by-voice) чи візуально (pick-by-vision). Також для підвищення місткості складу використовуються пересувні поличкові стелажі та багаторівневі стелажні системи.



Роботизований склад

Роботизовані склади передбачають фундаментальні інвестиції у високопродуктивний та високоефективний склад, де немає місця процесуальним помилкам, пов`язаним із людським чинником. Однак, довгий час роботизовані склади використовувалися лише для вузького асортименту продукції у великій кількості із подібною вагою одиниці. На сьогоднішній день з допомогою систем “розумного складу” та “інтернету речей”, оперування складом з широкою номенклатурою з допомогою роботів розширює можливості. Це можуть бути модулі Шатл, котрі переносять вантаж в тарі всередині стелажа, або ж переносять цілі спеціальні стелажі із вантажем в межах складу (“підлогові роботи”).


Враховуючи світові тенденції розвитку складських рішень для розподільчих центрів (РЦ), в майбутньому передбачається наголос на гнучкість та адаптивність рішень під швидкі зміни на ринку та нові конкретні задачі операторів РЦ. Також передбачається більший поділ вантажу із швидкою оборотністю та повільною на окремі зони складування й розподілу. Для складних задач обслуговування різноманітної і широкої номенклатури вантажу також можуть застосовуватися комбінації рішень щодо методу відбору. Відтак, найближчим часом можна очікувати інноваційні рішення для підвищення універсальності та ефективності розподільних центрів.

Професійна консультація
0-800-50-46-50

КОнтакти

Тел./факс: +38 (032) 297-14-44 м. Львів
Тел: +38 (044) 384-18-34 м. Київ
E-mail: stelag@imvo.lviv.ua

Приєднатись

замовити дзвінок

captcha
Перезавантажити

Залиште своє повідомлення

captcha
Перезавантажити